Havermoutkoekjes die je wilt hebben

door

Havermoutkoekjes zijn ideaal. Je kunt ze op ieder moment van de dag eten. Als ontbijt, lunch of als tussendoortje. Doordat ze bestaan uit havermout, banaan, eiwitten en noten, zijn ze erg voedzaam. Met ‘maar’ 95 kcal per koekje en ruim 4 gram proteïne per koekje, is een havermoutkoekje zelfs een gezond tussendoortje te noemen. Ook als je wilt gaan hiken, zijn ze ideaal, omdat je ze zo makkelijk mee kunt nemen. Let er wel op dat deze havermoutkoekjes niet heel lang houdbaar zijn. Heb je ze na drie dagen nog niet op? (Wat bijna onmogelijk is) Dan wordt het dus tijd om je vrienden, buren of collega’s te gaan verblijden met jouw zelfgebakken havermoutkoekjes. Om deze toch al overheerlijke koekjes nog lekkerder te maken, kun je natuurlijk zoveel extra ingrediënten toevoegen als je zelf wilt. Denk aan chocolade, rozijnen, gedroogde abrikozen, kaneel, etc. Voor nu houden we het even bij het basisrecept:

Dit heb je nodig voor havermoutkoekjes

– 50 gram havermout
– 20 gram whey (vanille)
– 20 gram geraspte kokos
– 20 gram pecannoot, fijngesneden
– 1 banaan
– 1 eetlepel pindakaas

Zo maak je het. Easy peasy!

Begin met het voorverwarmen van de oven op 180˚C. Mix vervolgens alle ingredienten tegelijkertijd in een keukenmachine. (Heb je geen keukenmachine, dan kun je ook makkelijk alles zelf door elkaar prakken met een vork.) Leg een vel bakpapier op je bakplaat en verdeel het mengsel over 8 gelijke hoopjes. De hoopjes kun je daarna met de bolle kant van een lepel plat en rond maken. Zet de bakplaat 15 minuten in de warme oven, et voila! Je koekjes zijn klaar.

GezondheidTheOutdoors.nl

Delen op socials

Over de auteur van dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.