Review: L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs bomvol nieuwe technologieën

door

Outdoormerken zitten niet stil en gaan steeds verder met baanbrekende technologieën in de kleding. Als je terug kijkt naar hoe bergbeklimmers er jaren geleden bij liepen en tegenwoordig, dan zie je een wereld van verschil. Kleding wordt steeds lichter, duurzamer, sterker en geavanceerder. En zo maakten we ook kennis met de nieuwe L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs. Een hele mond vol en dat geeft veel mensen ook meteen hoge verwachtingen. Maar wat is het precies en maakt het de verwachtingen waar?

De L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs

Jarenlang pushen de L.I.M Series van Haglöfs de limieten voor technische outdoorgear. Collectie na collectie was er een evolutie in het verminderen van gewicht en de betere performance. En ook met de L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs ben je helemaal klaar voor het winterseizoen. En zoals Haglöfs het zelf zegt; less weight, less bulk, juist om jou lichter, sneller en sterker te maken. Klinkt allemaal goed, maar wat is het precies en hoe werkt het dan?

Terug naar de tekentafel

Het laagjes-systeem is niets nieuws en een veel gebruikte kledingmethode in de outdoorwereld. En zo werkt de L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs ook, maar de mensen van Haglöfs zijn wel even terug naar de tekentafel gegaan. Voor de nieuwste collectie zijn wetenschappers, ontwerpers, gebruikers, berggidsen en professionele ontdekkingsreizigers samengebracht om de beste prestaties mogelijk te creëren. En zo ging Haglöfs van een baselayer, midlayer en shell naar een dubbele tussenlaag. Over elkaar aan, een onverslaanbare combinatie. Maar ook los van elkaar perfect te gebruiken. Zo kan je je dus perfect kleden tegen de juiste weersomstandigheden en -condities. Toch werkt de L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs het beste als je de lagen over elkaar heen draagt.

Hoe werkt de L.I.M Series Z|T-collectie van Haglöfs

Het klinkt misschien simpel: om comfortabel onder alle omstandigheden te blijven, moet je warmte én vocht kunnen controleren. Om jou dus warm te houden, moet het warmte vasthouden, condens afvoeren en weer en wind tegenhouden. De L.I.M Series Z|T-collectie zorgt er bij het gebruik van de drie lagen dus perfect voor dat jij gewapend bent tegen de natuurlijke omstandigheden, terwijl je jezelf lekker comfortabel houdt.

Wandelen met de Haglöfs L.I.M Series ZT collectie

De lagen van de Haglöfs L.I.M Series Z|T-collectie

Zoals eerder vernoemd, werkt Haglöfs in de nieuwe L.I.M Series Z|T-collectie met vier lagen. In de ideale wereld werk je als volgt: L.I.M Z|T-base shirt, L.I.M Z|T Sync Mid 1 jacket en Sync Mid 2 jacket en een jacket mét Gore-Tex. De basislaag zorgt ervoor dat het vocht snel van je huid wordt getransporteerd en je huid dus droog blijft. De tussenlagen worden ook wel de motor van de L.I.M Series Z|T-collectie genoemd. Je kan de tussenlagen los van elkaar dragen of – aan elkaar bevestigd – over elkaar heen. Als je ze over elkaar heen draagt, zorgt het ervoor dat het ademend- en vochtafdrijvend vermogen wordt verbeterd. Vervolgens maak je de outfit compleet met een Gore-Tex Pro jas, die je weer kan bevestigen aan een L.I.M Series Z|T Pant van Haglöfs.

Collectie nu verkrijgbaar

De nieuwe collectie is vanaf nu verkrijgbaar via de officiële website van Haglöfs en via onder andere Bergfreunde.

HaglöfsReviewsTheOutdoors.nl